Kedves Záróvizsgázó Hallgatók!
2021.09.02.
Ebben a félévben is a választható tárgyakkal, köztük a Jogbölcselettel indul a záróvizsga-szezon a végzős jogász hallgatóknál.
2021.09.02.
Ebben a félévben is a választható tárgyakkal, köztük a Jogbölcselettel indul a záróvizsga-szezon a végzős jogász hallgatóknál.
2021.08.09.
Jog és irodalom tárgyú kézirat zárult le júliusban.
2025. szeptember 05.
Angolul, németül tudó jogászok, más diplomások figyelmébe!
Jogi diplomával LL.M cím, egyéb társadalomtudományok területén megszerzett diplomával szaktanácsadó végzettség szerezhető!
2021.07.13.
Véget ért a tanév, a nyár közepén járunk, és előttünk van még a nyári fesztiválszezon legjava. Mivel több, mint 5 millió ember kapott oltást Magyarországon a koronavírus ellen, most már nincs akadálya a zenés-táncos kulturális rendezvényeknek. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül olyan fesztiválokat gyűjtöttünk össze, amelyek elsősorban az egyetemi hallgatóknak szólnak.
2021.07.06.
Az Összehasonlító Jogi és Jogelméleti Intézet két angol nyelvű képzése az utóbbi másfél évet meghatározó nehézségei ellenére nem csak fogadott új hallgatókat 2020 őszén, hanem 2021. június 10-11-én öt-öt hallgató tett sikeres záróvizsgát az Angolszász Jogi és Angol Jogi Szakfordító Szakjogász/Szaktanácsadó és a Nemzetközi és Európai Kereskedelmi és Befektetési szakjogász/szaktanácsadó képzésekben.
2021.07.05.
Az Összehasonlító Jogi és Jogelméleti Intézet a COVID-járvány miatt a 2020/2021. tanév 2. félévben teljesen átállt az online oktatásra. Figyelemmel a szabályok változásaira, elsősorban a szinkron online forma preferálása történik, azonban szükség esetén (például levelezős hallgatók esetében) az aszinkron jelleg is szerepet játszik. Azonban fel kell ismét készülni a hagyományos, kontakt formában történő oktatásra, ezért az intézet mindent megtesz a megfelelő színvonalú képzés 2021/2022-es tanévben történő folytatására.
2021.06.29.
Az oktatási folyamathoz, legyen az bármilyen szinten és tárgykörben zajló, hozzátartozik az értékelés is: a visszajelzés arról, hogy hogyan sikerült teljesíteni a feladatunkat, el tudtuk-e végezni, amit előzetesen elvártak tőlünk, jól működtünk-e adott minőségünkben, miben voltunk jók, miben kell még fejlődnünk. Bár az egyetemi oktatás nagyon szűken értelmezve hallgatókból és oktatókból áll, természetesen a szorgalmi időszak alatt folyamatosan, vizsgaidőszakban pedig kiemelt fókusszal értékeljük hallgatóinkat. Az oktatási folyamat valódi sikeréhez, az igazán jól működő egyetemi oktatáshoz azonban az értékelésnek nem csak ezen iránya szükséges. Most, a vizsgaidőszak végéhez közeledve megnézzük, milyen ha ‘a nyúl viszi a puskát’: megnéztük milyen értékelést kaptak hallgatóinktól kollegáink az elmúlt félévben végzett munkájuk kapcsán. (Először csak érdemjegyek és százalékok formájában, a cikk végén azonban a szöveges kifejtős véleményekből is hoztunk!)